Denna OS-dagen

Var riktigt utråkad och visste inte vad jag skulle hitta på att göra. Sen påminner Sofia raring min om att de är ju OS på tv. De kan man ju alltid titta på, och hejja på. Lite spänning är alltid trevligt!

Börjar med pingis. Lite av en fjantig sport, två vuxna karlar som står på varsin sida av ett bord med varsitt jättelitet rackert i handen och slår på den mista bollen som man kan kalla boll, snäppet mindre kallas kula. (Oj, de där vart en Timo lång mening.) Hursomhelst så var de faktiskt spännande idag! Riktigt spännande. Lagom till att man tänker, nu är de kört för svensken, som vanligt, så vänder han på hela spelet och tar hem matchen. Lite synd att de bara var åttondelsfinal, men de är nästan så att man ska ställa klockan och kolla på matchen imorronbitti. Nästan, hade de vart final så hade jag garanterat gjort de.

Sen var de Wissmans 400 m lopp på schemat. Han kom sist, men de var stort att han äns kom dit. 1:a, 2:a, 3:a USA, kan nog säga att de är deras gren.. Tillskillnad från stafetter, inte riktigt deras grej, inte detta OS vilket fall. När både herrarna och damerna tappar sina stafettpinnar kanske är dax för ett håll-hårt-i-pinnen-träningsläger för USA.




Sen kom de! Den spännande omhoppningen som va så nära, så nära, men vi är enormt stolta över de OS-silver som Rolf-Göran tagit! Detta är stort!! Ett ännu större grattis till honom!! WOOW!

Sen har jag en liten undran...


Kan man bli avstängt på livstid två gånger? Trodde de va katter som hade nio liv



"Han blev avstängd 2 år, men tack vara hans bra advokater fick dom ner de till 7 år"
En sån advokat vill jag med ha.


"Jag vet bara en som skulle kunna rida fortare än henne, och de är någon av amerikanerna"

Kommentatorer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0