Efter sex tog de stopp

VM i innebandy.
Finalen Sverige-Finland.
Sverige som enda land i hela världen att ta VM guld i innebandy tar emot Finland som så många gånger förr. VM guld nr sju ska delas ut. Medans Sverige äger de sex medaljer som hittills delats ut har Finnarna fått nöjja sig med fyra silver.
Jag fick höra första perioden på radio, andra missade jag helt medans den tredje och sista sågs på tv. Då hade Sverige vänt 4-0 underläget till 4-4 som sedan blev en 6-4 ledning. Ytterligare en vändning och efter sista periodens slut väntar en sudden efter 6-6 resultatet. De är inget strunt-tur-mål som Finland vinner sitt första VM guld med. De är ett värdigt mål och jag antar att de är dax för ett kronbyte i toppen. Ett guld kan dom ju få njuta av.

Fick veta efter att jag gjort nått test som 3 skickat till mig att jag är en sportnörd så jag kände att jag måste väl leva upp till de nu då. Men en VM final är en VM final så idag kanske jag har vart en liten sportnörd för en stund ändå =)




VM Guld 2006

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0