Kan man inte bada så går man på bio

Vet inte riktigt vad jag säger till Lisa, men med tanke på att jag är jätte jätte nyvaken och fortfarande tror att vi glömt henne kvar i parken så kan jag tänka mig att de va något osammanhängande =)

Hon var vilket fall jätte varm och ville bada. Jag insåg desto längre samtalet pågick att jag böev sjukt varm jag med, Här har jag ju sovit så skönt med täcket uppdraget till halsen, för när ja somnade var de inte varmt på balkongen. Men nu va de ju gassande sol som sken rakt in, hade inte Lisa ringt så hade jag väl legat där och fått värmeslag eller nått annat spännande.

Problemet var dock att vi inte riktigt vet vart man kan bada någonstans i Uppsala om man inte har tillgång till en bil. Och ska man bada så ska man bada i riktigt vatten, ingen töntig pool, så fyrisshov gick fetbort. Insåg tillslut att vi inte orkade med att sitta på en varm svettig buss i en timme för att ta ett dopp och sedan ta sig tillbaka till stan igen, i en varm svettig buss, tills ja började jobba. Allternativen blev då för mig att anitingen ligga och forsätta svettas på min balkong och bara invänta att klockan ska bli 18. Eller så knallar jag några meter, sätter mig framför en stor skön fläkt, äter en jättegod pastasallad med bröd och tzatziki, och får trevligt sällskap.
Inte så svårt val direkt så jag knallade iväg till Lisa.

Efter maten så kom vi på ett annat sätt att svalka oss på då de inte blev nå badande. Vi går på bio, de är ju alltid svalt på en bio! :D Sagt och gjort så drog vi iväg och såg Mamma Mia. De är vi och pensionärerna som går på bio 15.20 en av dom finaste sommardagarna!

Filmen var vilket fall kanonbra! Den får fyra av fem mjölkpaket av mig. Ska helt klart se den igen! =)  Älskar musikaler, dom är så extrema på ett sånt härligt sätt, och man kan ju inte låta bli att sitta där med ett fåningt léede på läpparna och nynna med i låtarna.

Och de där med att de är svalt att gå på bio kan vi stryka från boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0