Soool!!

6-17 idag, jag som skulle sluta tidigt. Tummen upp för mitt jobb!
En riktig sommardag i Uppsala idag! Synd att man nu är för trött för att orka vara ute och njuta..
Börjar dagen med att veta att nästan alla varor som är slut inte kommer komma med leveransen idag.. Måste alltså sitta och ringa runt till alla andra restauranger och försöka skrapa ihop så mycke som möjligt på min lååånga lista. Sen kommer man till de att vi inte har någon som kan hämta varorna, vart är St: Per när man behöver dom som mest? Så de gäller till att flirta lite så att någon kan komma till oss med dom istället. Tycker inte om de. Vi är nog den restaurangen i Uppsala som alltid har slut på någonting. Alla andra måste hata oss! Dom är så snälla och hjälper oss så mycke och vad ger vi dom? Haha, vi har inte äns personal som vi kan låna ut ifall de skulle sitta i skiten, för vi själva sitter i skiten förjämnan.
Hursomhelst så slapp jag ringa runt en massa, Chrille fixade de. Fast sen när vi äntligen fick lite av varorna så visste han inte vart ifrån de kom, lätt å lägga in de då. Man undrar ju om varorna bara stod där ute helt plötsligt som ett litet paket från ovan. Eller så gjorde Chrille och Andreas någonting väldigt dumt i fredags så när dom såg varandra så vågade de inte prata med den andre, eller jag vet inte.. =)

Vårt schema ska vi ju inte snacka om.. Vem är de som har lagt de där schemat egentligen, de är de ingen som vet. När klockan blir 7.10 börjar jag tro att Johan ligger däckad någonstans då de slår mig att han fyllde år dagen innan. Om de ändå hade vart så väl. De visar sig att på de schemat som han har fått så är han ledig månda, tisda, och nu var han i Tierp, tummen upp! Så nu är jag och Calle ensamma, med en lastkaj som skriker "hej här var de livat". Ett soprum, som iof imorse såg mycke mycke bättre ut än dagen innan, men ändå sopor upp till taken på ena sidan, kartonger upp till taket på den andra. Ett backroom fullt med prylar och en varuleverans på ingång..  Min nästa person på golvet kommer kl nio. Men idag hade jag turen på min sida (!), ringde snabbt till Diana som redan hade gått upp, och snäll som hon är så kunde hon vara på jobbet till åtta. Yes, då finns de vilket fall någon som kan ta emot varorna! Nu gällde de bara att ordna upp överallt så att dom kunde komma in.

Sen att alla i princip slutar klockan tre och ingen kommer in förrän frya är också väldigt smart tänkt, tummen upp! =) Kan ju även meddela att något veckoarbete eller någon veckoinventering har jag än inte sett nått av, om de var tänkt att jag skulle göra de skulle de ju kanske vara smart och säga de till mej då jag inte har en aning om hur man gör veckoarbetet.

Haha, nu har bitterfittan sagt sitt. Ibland måste man så prata av sig lite. Lisa och Frida gjorde ju jobbet så mycke lättare.. Nu får jag klara mig på egenhand.

Har fastnat i mitt sudoku beroende igen, men de är sköönt! Har min fina bok som jag fick i julkapp, den håller mig sysselsatt ett tag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det hela är ganska enkelt... Någon gör det så pissigt som möjligt för dig för att du ska fatta att du ska SLUTA. :)

2008-07-23 @ 20:53:47
Postat av: Emelie

Haha, de är väl så. Men de är på väg. Som så många gånger innan.. hahaha!

2008-07-23 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0