Dagens dag

Började ju som sagt tidigt! Var pigg ett bra tag, fast jag hann bli riktigt seg innan jag skulle börja jobba.. Så klart!
Sen tror jag att hela vår restaurang håller på att gå sönder helt.. Vi har en ruta krossad och en barstol nersparkad efter helgens bravader. Kylen i kassalinjen är trasig och varmare än vad de är i luften runt i kring. Combo ville bara spruta ut syrup, lite väl stark milkshake då kanske. Big-rosten piper fortfarande inte, några lite väl rostade bröd emellanåt. Bröd-steamern paj, igen. Tror nästan aldrig den fungerar längre. Pf-maskinen har nu lagt av helt, den orkar visst inte med oss längre som bara ska dra i den hela tiden.. Värmeskåpet bara 25-30 grader.. Inte så bra.. Inte alls bra.. Sen så har orwaken brunnit igen.. Så inga pressade sopor, som då ger så otroligt glada sopgubbar. Dessa underbart snälla och förstående sopgubbar..

Så dagen har alltså vart en bra dag! Nej men faktiskt, jag va så otroligt glad och sjukt trevlig mot alla mina gäster när jag stod i kassa sista timmarna. Tror de smittade av sig på gästerna med för alla var trevliga mot mig! Haha, den har man nog aldrig vart med om. Lämnade jobbet med ett leende på läpparna, vet inte om jag var övertrött eller bara väldigt glad för ett tag! =)
Nej nu ska jag nog packa ner min bokhylla, se vad som kan tänkas vara värt att spara i den! 

Kommentarer
Postat av: Julle

Kanske enklare o berätta vad som är helt på jobbet =). Men inte mkt till inlägg att berätta att de enda som fungerar är dörrlåset =)..

2008-10-06 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0