Grått, tyst och de börjar ljusna

Sitter här i köket nu och filosoferar lite. Ser på när Uppsala vaknar, men än är de väldigt stilla, de är ju ändå söndag så de kommer nog ta ett tag innan ja ser nått liv. Några tappra taxichaffisar är väl de liv jag ser, och en massa fåglar som har ett planeringsmöte kring domkyrkan, troligtvis angående kommande flytt.

De börjar bli kallt, tur att jag har min stora kopp te som värmer mig lite. Än är jag jätte vaken, trots att de sista timmarna på jobbet kunde ja inte riktigt tänka klart.. Men de blir väl så när man kommer hem och inte behöver tänka så mycke längre.

Natten va lugn på jobbet vilket fall. Inga bråk och inte speciellt mycke folk häller.
När jag gick hem från jobbet där runt 05:40, när jag går förbi gränden mellan DEA och Gina ser jag nått ligga på backen lite länge ner. Tror först att de är en väska som nån full en dumpat där. Kollar lite mer noga och får se att de är ingen väska som ligger på backen utan en människa! Vänder då min färd och börjar gå ner i gränden. Tankarna blir många nu. Vad gör jag nu, tänkt om han är skadad, medvetslös, tänkt om han inte andas, HLR hur gör man de nu igen, tänk om han är död, misshandlad, ringa 112? När jag väl kom fram såg jag att han inte var skadad vilket fall, inte vad jag kunde se. Känner paniken ännu och puttar lite på honom, Hallå, hallå. Han vaknar till nästan på engång, lättnad! Här kan du ju inte ligga. Han sätter sig upp lite nyvaket och lika förvånad som jag. Nej de kan ja ju inte. Rester sig och knallar hem. Och de gör jag med, lättad över att han inte va död.


Nu är de jätte ljust ute, men ser ju inte ut att bli nå kanon väder direkt.. Och fryser gör jag än. Får hämta mig en filt och göra mig lite frukst så är de ävl dax att ta tag i denna dag snart.

Kommentarer
Postat av: ullis

Då har du gjort din goda gärning för idag :) Bra att ha de gjort sådär tidigt på dagen! ;)

2008-10-19 @ 11:16:53
Postat av: Emelie

De är bra att ha allt avklarat tidigt, kan man njuta av dagen på ett helt annat sätt =)

2008-10-21 @ 12:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0