Fegt!

Vem kan slå Filip och Fredrik?
Jag vet! Min pappa, för han kan allt!
Han är en gammal elitidrottare som lätt skulle spöa alla i superfemman i TP, han är sexbarnsfar och så händig att han skulle kunna göra Martin Timell arbetslös, han är en lokal kändis och uppfinningsrik som värsta Mcgyver. Vem kan slå min pappa? Inte Filip och Fredrik i alla fall...

Det finns bara en som kan slå Filip och Fredrik.
Det är min pappa! Han kan ALLT!
Han är tävlingsmänniska och ger aldrig upp.
Han har till och med tävlat i att ha flest tuggummin i munnen samtidigt när han var liten.Behöver jag tillägga att han vann? Han idrottade mycket i sin ungdom men nu springer han en sväng om han har tid. Han har nämligen fullt upp med att bygga ett nytt hus. Spik för spik, bräda för bräda.
När vi träffas hela stora familjen (sex barn och fyra (snart 5) barnbarn) så spelar vi gärna något frågespel. Då vill alla vara i samma lag som han annars så vinner man inte...
Han är visserligen över 50, men i skidbacken är han som 20. Det finns inga begränsningar!
Min pappa är världens bästa och han är spontan, rolig och bjuder på sig själv!

Vem kan slå Filip och Fredrik? Jag vet!
Min pappa, för han kan allt!
Gammal elitidrottare och sex barns far säger en hel del. Att han har byggt sitt egna hus, inte bara en gång utan två, säger ännu mera. Släcker skogsbränder med endast en kratta och så uppfinningsrik att MacGyver ser ut som en fån, de säger nästan allt. Kastar sig ut för pisterna medans Ingemar Stenmark står ensam kvar på darriga ben, och han är den som iskallt skulle använda livlinan "ringa en vän" endast för att berätta att han precis blivit miljonär.
Så frågan är egentligen: Vem kan slå min pappa? Inte Filip och Fredrik i alla fall...

Jag har insett att min far är som gjort för programmet, därför vill jag anmäla honom!
Han bygger just nu sitt andra hus med egna händer, denna gång från lösvirke. Ska det bli ordentligt så gör man det själv!
 Åker alpint hellre utanför än i pisterna, och vill gärna vara först utför nya okända stup.
Brukar alltid vinna i frågespel. Han får ofta frågan: "Huuur kunde du veta det?!".
Har spelat i lokala revyn och är inte rädd för att göra bort sig. Bjuder gärna på sig själv för att locka till ett gott skratt.
En outtröttlig tävlingsmänniska som tidigare varit idrottare på hög nivå.
Har hög smärttröskel när det väl gäller.
Studerade tre år på högskola och tog ut ingenjörsexamen medans han jobbade nästan heltid och med barn hemma.
Är över 50 år.
Far till 6 barn, med samma mamma.
Låt mig presentera: Jörgen Wallin




Ja nu har ju då inspelningen av Vem kan slå Filip&Fredrik börjat. Vi har nu fått bevis på att dom väljer ut såna som dom kan slå, för ingen vill väl se sig besegrad. Och vad vi alla vet så skulle ju min pappa slå dom hur lätt som helst! Sen vad kanske inte alla vet är ju då att vi är ju så säkra på att pappa skulle kunna slå Filip & Fredrik så vi anmälde honom till de. Men som sagt, dom var för fega för att ta med honom.
Men vi vet!

Kommentarer
Postat av: Malin

Så sant som det är sagt; nu är det bevisat att de bara tar me sånna som de verkligen kan slå... vilka fegisar!

2009-08-15 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0