Grönt vs. Vitt

Om du fick välja, vad skulle ditt val bli?

Ligga på en strand i den stekade solen. Svettandes som en gris med sand som skaver överallt. Försöka sova på nätterna i denna hetta med lakan som klibbar fast och paniken bryter ut då man knappt kan röra på sig. Spelar ingen roll hur naken man än försöker bli så slutar de med att man vill slita av sig skinnet i hopp om att de blir lite svalare. Tänk bara att dela denna värme med någon. Klibbar fast i varandra och man bli bara mer och mer irriterad på att den andra ska vara så sjukt varm.
Alla dessa djur som bara inte kan låta bli att vara så irriterande som de bara kan. De är precis som att dom vet att man redan är less på klibbandet. Bara för att vara fördjävliga och göra livet ännu surare mot en, kommer dom krypandes. Ättriga. Surrandes runt en. Förstår inte ett nej. Förstår verkligen inte ett dra åt helvete. Inte konstigt att folk blir mördare.
Ska jag ens ta upp bilarna. Bastu! Tänk att sätta sig i en bil man knappt kan andas i för luften är så varm. Stänga dörren, spänna fast sig och känna paniken igen. Hur länge ska man behöva sitta insängd?  Dessa semester resor. Massa barn och saker i hela bilen. Godis som smält ihop till nån oigenkännlig klump. Tidningen som de räckte att man tittade på för att må illa. Fönster som knappt gick att öppna. Syrebristen. Hur står föräldrar ut med en bil full med ungar som gnäller och frågar om vi inte är framme snart, innan man ens lämnat Heby. Vi kanske va snälla som barn? Hade bara onda tankar..


Jag väljer vit.
Jag väljer de här.


Fick en uppenbarelse idag. Utan tvekan att jag väljer en vinterdag före en sommardag.

Jag är en vintermänniska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0