Tamagotchi


Jag minns så väl hur jag mer än allt ville ha denna lilla sak. Alla andra hade en. Alla mina vänner pratade om sina tamagotchis. Om hur dom växte och utveckaldes, hur man lekte med dom och tvättade dom, tror till och med att dom kunde bli sjuka. 
Detta var inte en leksak som du kunde lämna hemma över dagen medans du var i skolan. Nej denna leksak gällde de att ta hand om, annars dog den. Kan tro att många lärare funderade på att bli massmördare under denna tiden. 
Denna lilla färgglada krabat lyckades till och med bli årets julklapp 1997!
Men där satt jag, utan någon tamagotchi, och tittade avundsjukt på minna vänner.
Tills en dag när min storebror installerar nått tamagotchi spel på våran dator. Datorn blev genast ännu mera intressant.
Döpte min egna lilla tamagotchi, som jag dock inte kunde ta med mig till skolan och visa för alla, men ändå. Nu hade jag ju en. Gotchi fick den heta, vilken fantasi man hade som liten. Tog verkligen väl hand om den. Matade, lekte, tvättade och gav sprutor när de behövdes. Ville bara att den skulle växa. Väntade med spänning för att se vad för djur den skulle utecklas till!
Och dagen kom när min lilla Gotchi tillslut blev..
En sten.

Kommentarer
Postat av: ullis

Wooho! Men man ska aldrig underskatta en sten :)

2009-01-09 @ 14:15:33
Postat av: Emelie

Sant sant, jag fortsatte mata och tvätta min sten =)

2009-01-09 @ 16:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0