Blåblåblåbääär

Ja de är ju inte så att de inte har hänt saker. Har bara inte orkat blogga nått.. Lite kass för tillfället.
På Hultsfreds festivalen hände de på tok för mycke för att ens komma ihåg eller orka skriva ner. Apkalas va de iaf!
Så vi börjar om från nu helt enkelt.

Har börjat se att dom små bären ploppat fram i skogen och har blivit mer och mer sugen på att ta en vända i skogen. I torsdags lyckades jag lura med mig Johan på promenad och jakt efter de efterlängtade bären.
Vi satte av i en lunkande takt utan att någon av oss egentligen visste vart vi skulle gå. Vi följde helt enkelt efter varandra. Vilket resulterade i ganska mycke irra-runtande.

Men tillslut så hittade vi en liten stig som ledde oss inte bara till de små blå bären utan också till myggen. Jobbigt för Johan som får mega bölder till myggbett, skönare för mig som myggen har gett upp hoppet om.

-Kolla Johan, så mycke blåbär!!


-Johan, ser du inte?



Emelie fick lite bär tillsist iaf.
Men Johan var inte lika road av plockandet som jag så de blev inte så mycke. Sen att djuren åt upp honom gjorde väl inte saken bättre. Men han fick kameranörda lite så han höll sig road ett tag iaf.

Blåbär och mjölk blev kvällsmat denna afton, mums!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det finns gott om blåbär i skogen i år!!

2009-07-18 @ 23:46:25
Postat av: Sofia

Du får komma hit. Här finns det tonvis med blueberrys. Och jag är på att plocka dom.

Vet du? Jag hade en fästing som satt fast sist jag plockade. Skoj. Kul.. Och får inte vaccinera mig mot TBE för bebisens skull. Funderar på att aldrig mer gå ut.... :/

2009-07-19 @ 13:21:48
URL: http://sofiaineast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0