Skillnaden är..?

Jag har länge trott att Japp och Mars var samma sak. Trodde bara att dom bytt namn på de, så som dom kan få för sig att göra ibland. Tycker heller inte att jag har sett några Japp i affären.
På nått sätt så kom jag och Johan in på de för att tag sedan och när jag säger att jag trodde att de va samma sak så får jag den där konstiga hörde-jag-rätt blicken. Sen va de bara upp med datorn för att bevisa mig motsatsen.
Och visst fick jag bevis på att de inte va samma. Men ändå, vad är skillnaden?

Så när jag och Johan var och handlade nu i veckan så springer han iväg och kommer tillbaka med en dubbel Japp och två Mars. Nu är de upp till bevis!

Så väl hemma var de dax. Tog en varsin del av Jappen och sätter igång smaktestet. Johan, fortarande lika envis om att de är två helt olika saker, tar en tugga en Marsen.
Den tänkande blicken sa allt. Tror nog att han själv var så inställd på att dom skulle smaka så olika så de blev lite av en chock när han insåg att skillnaden inte är så stor. Visste inte riktigt vad han skulle säga nu, och han visste ju att jag väntade på att höra domen. Få höra vad skillnaden var.
Jag tycker Japp är godare.
Där har vi de. Skillnaden mellan Japp och Mars är att Johan tycker Japp är godare.
Jag tycker Johan är godast!




Nu så laddar jag för mitt kommande uppdrag. Två veckors jobb som lärare. Ska bli jätte roligt! Va lite nervös precis när jag fick höra de. Ska jag vara lärare till en 4-6 klass? Nu ska de mest bli roligt och jag tror att jag kommer sova gott inatt.
De trista med de hela är ju att jag inte kommer kunna träffa Johan på två veckor. Men de kanske är bra eftersom att han är allt jag kan prata om för tillfället :)


Emelie goes lärare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0