Back in Sala

Först får jag väl säga grattis till Norge som vann! Skönt för Sverige som nu kan klaga på att andra länder bara röstar på sina grannländer, men att dom andra länderna inte kan klaga på Sverige för nu röstade ju faktiskt alla på Norge.


Jobbat klart som lärare nu, trist att de är över för de var riktigt roligt. Men skönt att vara tillaka i Sala igen och bara vara så där galet kär som jag går runt och är mest hela tiden.
Har tagit med mig träningskläder denna gången så idag var jag ute och sprang en vända. Riktigt skönt! Som en väldigt försenad start på beach -09, men bättre sent än aldrig skulle jag tro. Fast de kanske mer blir för Åre -10 istället. Inget mig emot då jag gillar snö mer än sand.  Måste bara övertala den där Johan hur bra de är med snö.

Hade den sjukaste drömmen inatt. Eller de var många drömmar, bara alla helt sjuka! Som tex Elin födde barn ute i Huddunge. Visst inte allt för konstigt med de. Men barnet föddes med benen före, och ungen hade tre ben. Elin tyckte ungen var ful och Jonas fick inte ens veta något. De hjälpte inte ens att ungen plockade av sig ett ben. Jadu.. Drömmer knas mest hela tiden, drömmer hela tiden. Går inte en natt utan att jag drömmer nått helt galet. Rätt så roligt faktistk!

Någon som kanske är mindre roligt, eller nej. Roligt är de, bara att de är äckligt. I fredags efter att jag jobbat klart irrade jag runt i hela huset för att packa väskan, som blev galet stor. Gick ut i garaget för att hämta träningskläder och lite sånt. Alf hakar på i hopp om att kanske få lite mat snart. När jag rotat fram allt som jag ville ha och ska gå ut vill inte Alf riktigt förstå vad jag menade med att vi skulle gå in igen, han trodde att jag menade att han skulle börja klättra på en massa kartonger. Så när han gjorde de så gav jag upp och gick in för att lämna gejerna, visste ju att han inte skulle vilja vara där själv. De är nu som jag kommer på den otroligt smarta iden att jag springer tillbaka till garaget föratt släppa ut Alf. Blir väl lite halv springande då jag har pappas något förstora skor på mig och kan inte riktigt lyfta på fötterna. Går bra tills jag kommer fram till gruset och jag totalt tappar ballansen, fummlar nått steg och försöker återfå den. Misslyckas. Faller. Skrattar, att jag alltid ska vara så klantig. Aj, min tå. Fan, nu slog jag i nageln igen så nu kommer jag väl ha ont i den i nåra veckor fram igen. Lite dum man känner sig nu.. Tänkte inte mer på de. Släpper ut Alf som självklart står och väntar i hopp om att kanske få lite mat. Går tillbaka in, sätter på fläkten och hoppar in i duschen. Ser att jag fått ett litet skrap sår på knät. Skrattar åt mig själv igen att jag ska vara så klantig. Tar av mig ena strumpan, tar av mig andra strumpan. Fryser till. Mår nästan illa. Vill inte titta. Tittar igen. Kollar bort. Tittar igen, med smärta. Petar på nageln och konstaterar, den sitter inte fast längre. Skrattar inte länge. Uuuuusch!! Pillar lite på den för att verkligen konstatera de. Nageln är som en riktigt galet lös tand. Hela nageln är väck!!
Aj och usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0