Är vi ihop nu?

Tänk så mycke lättare de var när man var liten. Då visste man precis när man var tillsammans med någon. Då vågade man minsann fråga de rakt ut.
Eller nja... Men man vågade iaf säga till en kompis att man gillar en viss person.
Eller kanske snarare lyckades kompisen tvinga fram de för att sedan snabbt säga "Ska jag fråga chans åt dig?". Och så efter de kan de vara så att de behövdes en viss övertalning för att få ett ja på den frågan.
Men hursom helst, de jag ville komma fram till var att man snabbt får ett svar på frågan, när den väl ställs dvs.

När man blir större så glömmer man bort hur bra den där frågan är egentligen, och går runt och undrar och undrar om man är tillsammans eller inte. Om de är på allvar eller om man bara har lite roligt för ett litet tag.
Så häromdan så tog jag modet till mig och för första gången ställde frågan helt på egenhand. De var en mycket skön känsla att få ett "ja". Känns ju alltid bra när resultatet blir som man vill, speciellt när man gör någonting för första gången.

Men jag antar att dagens "fråga chans på" är när man ändrar sin relationsstatus på facebook.

Kommentarer
Postat av: EvE

TJUVLYSSNAT!!



Att ha pojkvän handlar bara om status



Pendeltåg mot Märsta, Stockholm



Tre tjejer ~17 sitter och diskuterar den enas nya pojkvän.

Tjej 1: Men är ni tillsammans nu!? Varför har du inte sagt något? Jag har inte sett någon ändrad status på Facebook!

Tjej 2: Nej, måste man ändra direkt eller?

Tjej 1: Ja, klart man måste. Du är inte ihop på riktigt förrän du ändrat status.

Tjej 3: Jag känner en tjej som var ihop med sin kille i nästan tre månader innan hon ändrade. Båda två stod liksom som singel!

Tjej 1: Men shit… är de fortfarande tillsammans då?

Tjej 3: Ja, jag tror det.

Tjej 1: Va!? Det är ju helt sjukt! Det kommer ta slut när som helst.

2009-10-23 @ 20:19:08
Postat av: Emelie

Hahaha! Ja jag antar att de inte är på riktigt annars helt enkelt :)

2009-10-23 @ 21:15:47
URL: http://lattmjolk.blogg.se/
Postat av: Elin

Fast du har ju bott där rätt länge och han har träffat din familj... Så, va det svårt att gissa eller? =)

2009-10-23 @ 22:23:05
URL: http://nook.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Ja men min facebook status vart ju ändrad för länge sedan :)Men man förlorar ju ingenting på att fråga, förhoppningsvis iaf :)

2009-10-23 @ 23:33:16
URL: http://lattmjolk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0