Nattens dröm

Inatt så ringde de där callcentret, som jag jobbade på i två veckor, till mig och frågade om jag ville komma på intervju för ett annat jobb. Javisst! De visade sig dock att de inte var någon intervju utan att dom redan bestämt att jag skulle få jobbet och visade mig istället vad mina arbetsuppgifter var, eller inte riktigt så heller, utan mer vart jag skulle sitta. Men eftersom att jag redan var full av idéer så vart jag inge nervös över de alls.
Så nu var Emelie assisterade kläddesigner. Coolt!
Lite skumt så här i efterhand då dom sysslar med barnförsäkringar, men varför ifrågasätta?

Den är inte slut. Har inte kommit till de bästa än.
Vet inte om vi är i Sverige eller England nu, men de är Alice som kör bilen. Hon är den som vet vilken skog vi ska till. Vad ska ni göra i skogen tänker ni. Jo, vi ska nämligen hämta upp Frida och Jimi, som av okänd anledning spenderat lite tid där.

Kanondag eller vad? Fått ett kanonroligt jobb PLUS att Frida is back in town!
Kanske är just därför som jag inte bryr mig om att jag hade engelskalektion med Ingrid Karlsson. Att de är en jättebomb på skolan. Hälften bryr sig, andra hälften inte. vilket egentligen inte spelat någon roll. För om de var en jättebomb så skulle ändå dom som brytt sig flygit i luften dom också, då dom var tvugna att stå vid bussfickan.

Även fast jag var sekunder från att sprängas i luften så ville jag inte riktigt vakna utan tvingade mig själv att drömma vidare. De var ju en sån bra dröm trots allt.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Så du drömmer om att bli kläddesigner, det hade jag ingen aning om.

2009-10-09 @ 07:02:04
Postat av: Emelie

Ja tydligen! I vekligheten känner jag ju iof ett sug efter att få sy kläder, lite lika som med att få räkna matte :)

2009-10-09 @ 20:30:19
Postat av: Malin

gört!

2009-10-10 @ 18:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0