Stylingtips!

Har klurat ett tag på denna reklam som går på tv nu. Tror att den är för Wella. Iaf så är de någon snubbe som avslöjar sitt bästa stylingtips, han har tydligen jobbat innom branchen i väldigt många år och borde ju då kunna sin sak extremt bra.
Hans tips är iaf:
1. Schampoo
2. Balsam
3. Styling

Tänker som er, WOW!

Men efter lite mer tanke så vet jag exakt vem reklamen är riktad till. Eller snarare vilka.
Så här ligger de till.
En dag för väldigt många år sedan, på en camping långt borta, hade två flickor bestämt sig för att ta en dusch. Med handduk, schampoo och balsam nedpackat skuttade dom glatt iväg.
Väl framme hittar dom två duschar som är lediga brevid varandra. Eftersom att dom bara har en uppsättning av schampoo och balsam, och måste dela genom att skicka flaskorna under skiljeväggen, så var detta den enklaste lösningen.
Men de visade sig lättare sagt än gjort.
-Har man schampoo eller balsam i först?, hörs från ett av båsen.
-Jag vet inte, hörs från de andra.
-Brukar inte pappa säga balsam först?
-Jo.. Jo de har du nog rätt i! Skickar du balsamet när du är klar?

Dom små flickorna duschar glatt vidare, balsam först, schampoo sen.

Man skulle kunna tro att han var där denna kvällen, för Elin, denna reklam är riktad till oss.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Skulle inte tro att jag sagt balsam först. Ska då alltid få skulden

2009-10-13 @ 19:18:17
Postat av: Malin

Hahaha jag kommer ihåg att Jannica berättade det för mig! Hon duschade nämligen i båset brevid å hörde era funderingar :D

2009-10-13 @ 19:58:41
Postat av: Evelina

Haha vad roligt att du kommer ihåg sånna här grejjer!:D

2009-10-13 @ 21:33:17
Postat av: NOOK Elin

Hahaha! Alla tittade på oss när vi kom ut så jag tror att ALLA hörde våra funderingar! Vi höll på hur länge som helst och eftersom vi var i olika bås så tyckte vi nog att vi behövde prata extra högt! Vi hade verkligen ingen aning om vad man skulle ta först!

Vi kröp också under dusch-väggen till varandra och "hälsade på".

2009-10-13 @ 21:48:57
URL: http://nook.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Nej då pappa, du har ju inte sagt de, bara vi som försökte komma på hur de låg till. För vi hade ju verkligen ingen aning. De var 50/50 att vi skulle ta rätt, men de misslyckades vi ju med :)

Hahaha! Ja just de ja Elin! Vi var rätt bra på att göra lite udda saker :)

2009-10-13 @ 22:41:22
Postat av: mamma

Ha,ha...lustigt att inte någon snäll person kunde kläcka ur sig hur det skulle vara! =)Typiskt Sverige där lägger man sig inte i andras bekymmer. =)

2009-10-15 @ 13:44:09
Postat av: Malin

Då hade det ju inte blivit nån rolig historia =) Å det e ju ingen skada skedd om man tar tvärtom nån gång...

2009-10-15 @ 21:25:45
Postat av: Emelie

Nej de är sant =) Höll faktiskt på att göra samma tabbe förra veckan, men insåg att de var balsam jag hade i handen innan jag hade de i håret. De jobbiga var bara att de var så lite balsam kvar så fick ha de kvar i handen och försöka klara mig med en hand ett tag :)

2009-10-16 @ 18:35:28
Postat av: Elin

Jag gör det nästan varje gång nu för vi köpte head & shulders shampo och balsam. Ser ju likadant ut fast balsamet står uppochned så man tror det är den gammla flaskan som man måste göra slut på. Haha, jag sa till och med till Jonas i affären; du kommer väl inte ta fel nu då... =)

2009-10-17 @ 11:56:10
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0