En ny upptäckt

Av någon anledning så tycker Johan att jag har mycke konstigheter för mig. Jag har försökt förklara att så inte alls är fallet och att jo, man kan visst göra en ramsa som går
Jörgen, börgen
Tjockis Jörgen

Han har även fått de konstaterat att de är ett fullt normalt och användbart uttryck när Elin ropar: Hörru Jörgen, börgen tjockis Jörgen, nu åker vi. När de var dax att åka hem från kusin Daniels 30års kalas.
Tydligen så verkar de inte ha fungerat så bra i övertalningen, men jag jobbar på det.

När jag gör någonting annat konstigt, enligt Johan, som att bre mackan väldigt noggrant. Eller hacka grönsakerna på ett visst sätt. Eller som att släcka lampan när jag duschar. Så bukar jag alltid kontra med nått konstigare som någon annan gör. Oftast blir de ju någon i min familj, vilket kanske iof inte hjälper så mycket.
Vet inte riktigt vart jag vill komma med allt detta, kanske att jag är konstig men min familj är faktiskt konstigare.

När Emelie och Elin bodde hemma på spadvägen så bodde vi ju ute i garaget. Eftersom att Elin är så liten så hade hon ett väldigt litet rum, och eftersom att Elin hade ett sånt litet rum och Emelie var så snäll så fick Elin ha sin garderob i hennes rum.
Emelie minns mycket väl hur Elin hade sorterat sina kläder, nämligen i färgordning. En rolig grej visst, då kanske. Men ibland kan de gå för långt.

Elin Elin Elin, hur långt ska de behöva gå?


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Det är väl inget konstigt med vår familj. Kul att du börjat uppdatera din blogg igen.

2009-09-11 @ 06:51:55
Postat av: EvE

Jag tyckte färgsorteringen var snygg! Speciellt med filmerna. Funderar på att testa det. Bara lite jobbigt att filmerna i Ringen-triologin inte kommer att stå brevid varandra då...haha!

2009-09-13 @ 14:15:51
Postat av: mamma

Det jag minns bäst är väl hur du hade din sortering i ditt rum förövrigt!! =)

2009-09-13 @ 20:24:13
Postat av: Malin

Tänk vilka roliga citat som satt på garderobsdörren :D

2009-09-14 @ 19:11:15
Postat av: Elin

En garderob är inte städad förrän den är sorterad efter modell och färg.

En macka är inte lika god om smöret inte är brett jämt över hela eller om osten sticker ut utanför kanten.

Disken blir inte ren om den stoppas in i diskmaskinen innan allt är bortsköljt.

En bokhylla inte lika fin om den inte färgsorteras.



2009-09-15 @ 23:32:29
URL: http://nook.webblogg.se/
Postat av: Elin

Förrestan så är Indras kläder också färgsorterade. Men där är det svårare att hålla det så för det finns en sabotör som också klär henne...

2009-09-27 @ 18:07:31
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0