Emelie funderar framtid

Kom precis hem efter att ha träffar syster Yster och Ester i Sala stad. Tror nog att jag skrämde upp en stackars gubbe på väg hem. Gick lite väl nära, tyckte han, och tog samma svängar som han. Varje ställe där vi kunde gå åt skillda håll vände han sig lite ängsigt om, för att se om jag fortfarande var efter. Och de var jag. Han drog nog en lättnandets suck när jag äntligen vek av åt ett annat håll.

Nu har jag gått en hel vecka i "skolan" ute på Tärna. Johan frågar varje dag vad jag lärt mig idag och svar som att "skjuta pil" och "att man kan bli alkoholist av alkohol" har fått han att undra vad de är för en kurs egentligen. Men ger de nått då? Blir jag nå klokare? Faktiskt så blir jag de. Sitter just nu med ett papper framför mig på en utbildning som jag känner starkt för. Nej, Emelie blir inte civilingenjör, inte nån ekonom eller kirurg heller. Egentligen är de så dumt att man känner att man behöver andras godkännande till vad man vill/ska bli, kan man inte bara få göra precis de som man själv vill utan att behöva grubbla över vad andra tycker. Men Emelie har iaf hittat den perfekta utbildningen för henne. Emelie ska läsa TV-produktionsutbildningen på Medieinstitutet i Stockholm, de är en KY-utbildning där dom går på de personliga brevet och inte betygen. Så just nu försöker jag klura ut någonting riktigt bra till mitt arbetsprov där jag ska berätta en historia med hjälp av tre bilder och ingen text. De finns inte att jag inte skulle komma in, jag ska in!

Kommentarer
Postat av: Emma

du måste in! ! ! :D

2010-03-20 @ 13:11:58
Postat av: Malin

vi håller tummarna! å hoppas att det hjälper denna gång!

2010-03-21 @ 08:44:22
Postat av: Olivia

nu har DU chansen att bestämma! :)



http://oliviaakaufka.blogg.se

2010-03-21 @ 10:52:17
URL: http://oliviaakaufka.blogg.se/
Postat av: Olivia

nu har DU chansen att bestämma! :)



http://oliviaakaufka.blogg.se

2010-03-21 @ 10:52:19
URL: http://oliviaakaufka.blogg.se/
Postat av: Evelina | Missmini ♥

Jätte fin blogg :D

2010-03-21 @ 11:00:48
URL: http://missminis.blogg.se/
Postat av: Isa

Det fixar du galant! Jag kan inte kommenterar på din skolblogg så jag skriver här istället.

2010-03-22 @ 10:45:17
Postat av: Pappa

Du kan ju alltid söka dig till Göteborg efteråt, med tanke på nästa inlägg.

2010-03-22 @ 19:15:44
Postat av: Anonym

Du kan ju alltid söka dig till Göteborg efteråt, med tanke på nästa inlägg.

2010-03-22 @ 19:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0